Saturday, February 28, 2009

Kilauan Emas Di Kejohanan Frisbee Jemputan UiTM Merbok, Kedah

Tanggal 28 Febuari 2009, Universiti Kuala Lumpur Malaysian Spanish Institute membuka lebaran sejarah apabila Pasukan Frisbee UniKL MSI B telah membuat kejutan apabila berjaya merangkul pingat emas kejohanan frisbee yang telah dianjurkan oleh Universiti Teknologi MARA (UiTM) Kedah pada 28 Febuari 2009 bertempat di Universiti Teknologi MARA (UiTM) Kedah.

Pasukan UniKL MSI telah mneghantar dua (2) pasukan dalam memberi cabaran kepada pasukan-pasukan yang telah lama yang akan menyertai kejohanan tersebut. tambahan pula pasukan yang menyertai kejohanan ini adalah pasukan yang telah lama memeprkenalkan sukan frisbee kepada pelajar. Pasukan uniKL MSI yang baru sahaja diperkenalkan sukan Frisbee ini telah memberi saingan yang hebat kepada pasukan lain dari awal kejohanan. Cuma malangnya pasukan UniKL A sahaja nasib tidak menyebelahi mereka apabila tewas. Sistem yang digunakan dalam pertandingan ini adalah sistem "Round Robin"pada pusingan pertama dan pusingan kedua adalah sistem "double knockout". Ia memberi peluang kepada semua pasukan yang tewas dapat bermain sama banyak dengan pasukan lain.

Oleh yang demikian, dengan kemenangan sukan frisbee ini diharap agar ia akan menjadi contoh kepada sukan-sukan yang lain di UniKLMSI untuk turut sama meraih pingat Emas dalam Menaikkan Nama UniKL MSI setaraf dengan IPTA/ IPTS yang lain. InsyaAllah

No comments:

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seruling dimain anak gembala,
melepaskan penat sesudah bekerja,
Ucapan terima kasih kepada semua,
Selamat Datang ke waristahta,

About Me

My photo
Setiap individu mempunyai kekuatan dan tenaga dalaman yang dapat membantu meningkatkan kecemerlangan dalam apa jua bidang yang diceburi. Telah disebut didalam Al-Quran seperti tafsiran dibawah: “(Balasan) yang demikian itu, ialah kerana sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu nikmat yang telah dikurniakanNya kepada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah Maha mendengar, lagi Maha Mengetahui”. (Al-Anfaal, 8;53)